svar på fråga

skrivet av hanna:

hej jätte bra blogg! 🙂 hur var det på din intervju när du hade sökt om att bli utbytesstudent i usa? vad frågade dom och var de något test på engelska? skulle va kul om du svarade! kram

 

SVAR!

Tänkte att det kanske var flera som var intresserade av det här så då ska jag berätta om det 😉
När jag sökte om att bli utbytesstudent så fyllde vi i en intresse anmälan om att jag ville åka som utbytesstudent år 2011/2012. Kommer inte direkt ihåg hur det gick till men någon mailade tillbaka och någon ringde oss. Bestämde tider med dom för intervju. Gick på intervju hos EF, STS & Explorius. Tyckte att alla tre orginisationerna hade bra grejer och jag velade LÄNGE om vilken orginisation jag skulle välja om jag fick ja ifrån alla tre. Det slutade med att jag fick ett mail/samtal ifrån alla tre och hade då fått ett JA ifrån alla!! Känns ändå kul att alla som jag sökte hos ville ha mig som utbytesstudent. På intervjuen så pratade vi om allt möjligt. Man måste ha minst G i alla ämnen för att få åka. Det var ett litet engelska test. På EF & STS fick jag skriva ett brev som skulle vara till värd familjen där jag berättade om mig och vem jag var & även ett test där jag fick svara på frågor på engelska muntligt. På Explorius var det bara frågor på engelska som jag skulle svara på muntligt. Till slut så valde jag Explorius eftersom att jag kände att det passade mig bäst. Alla tre hade olika saker som var bra men fastnade mest för Explorius!! 😀

HOPPAS ATT DU FICK SVAR PÅ ALLT, ANNARS ÄR DET BARA ATT SKRIVA IGEN!

Om rebeccahonner

Hej! Jag heter Rebecca och är 15 år gammal. Bor i Göteborg och går nu i 9:an. Jag bloggar om mitt liv, mode & musik. Kommer även fortsätta att blogga till hösten då jag åker till USA för att läsa ett High School år där! Läs på bara så hörs vi :)
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

